Ohita valikko
Lahti Aqua somessa

Häiriötiedotteet tekstiviestillä


Meillä on käytössä vesihuollon häiriötilanteissa häiriöviestijärjestelmä. Ilmoitamme tekstiviestillä vesihuollon ennakkohuolloista ja häiriöistä sekä työmaavaiheista. Tekstiviestillä saat nopeasti tiedon vedenjakelun muutoksista. Näin voit ennakkoon varautua vesikatkoon. Lisäksi käytämme järjestelmää äkillisissä häiriötilanteissa (esim. vesijohtovuoto).

Tiedotamme vesihuollon häiriöistä myös verkkosivuillamme. Häiriön laajuuden ja vakavuuden perusteella tiedotamme myös paikallismedioissa.

Mistä saamme puhelinnumerosi

Häiriöviestijärjestelmämme hakee omakotitalo-, kerros-, ja rivitaloasukkaiden puhelinnumerot numerotiedustelusta. Lähetämme tekstiviestit yli 18 vuotiaille, jotka asuvat ko. häiriöalueella ja asiakkaille, joiden puhelinnumero on rekisteröity kyseiseen osoitteeseen.

Viestimme tekstiviestillä tärkeistä vesihuoltoon liittyvistä asioista. Emme luovuta numeroita kolmansille osapuolille.

Miten voit liittyä järjestelmään, jos puhelinnumeroni on salainen tai yrityksen

Jos puhelinliittymäsi on salainen, prepaid tai yrityksen omistuksessa, voit käydä lisäämässä tiedot asiakasportaaliin. Järjestelmään on mahdollisuus rekisteröidä enemmän kuin yksi osoite tai numero. Esimerkiksi järjestelmään voit syöttää omaisesi osoitteen ja sen numeron, mihin haluat häiriötekstiviestin. Asiakasportaalissa voit päivittää tietoja tai poistaa tietoja. Häiriöviestijärjestelmään liittyminen on maksutonta.

Voit tilata häiriöviestit koskemaan muutakin paikkaa kuin kotiosoitetta. Asiakasportaalin kautta voit lisätä esim. läheisen osoitteen.

En halua enää vastaanottaa viestejä

Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun. Kirjaudu asiakasportaaliin (kirjautumisohjeet alla). Kirjautumisen jälkeen alhaalla ruksi Älä lähetä tekstiviestejä -kohta. Tämän jälkeen sinulle ei lähetetä häiriötekstiviestejä.

Asiakasportaaliin kirjautuminen


Asiakasportaaliin pääset tästä linkistä. Noudata alla olevia ohjeita.

HUOM. Jos sinulla on puhelinliittymä, joka löytyy numerotiedustelusta ja rekisteröity kotiosoitteeseen, niin sinun ei tarvitse lisätä numeroasi järjestelmään.

  1. Paina Lisää / poista yhteystiedot viestintää varten -painiketta.
  2. Syötä osoitteesi ja postinumerosi, hyväksy Keypron Oy:n palveluehdot sekä tietosuojaperusteet ja merkitse En ole robotti. Tämän jälkeen paina Jatka antaaksesi yhteystietosi -painiketta.
  3. Anna seuraavat yhteystietosi: nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, jonka jälkeen paina Lähetä-painiketta.
  4. Saat tekstiviestinä antamaasi puhelinnumeroon koodin, mikä sinun tulee syöttää sille varattuun kenttää lomakkeella. Paina uudelleen Lähete-painiketta.
  5. Antamasi tiedot päivittyvät järjestelmään muutamassa päivässä.