Lahti Aqua somessa

Häiriötiedotteet tekstiviestillä


Olemme ottaneet käyttöön uuden häiriöviestijärjestelmän. Jatkossa ilmoitamme tekstiviestillä vesihuollon ennakkohuolloista ja häiriöistä. Tekstiviestillä saat nopeasti tiedon vedenjakelun muutoksista. Näin voit ennakkoon varautua vesikatkoon. Lisäksi käytämme järjestelmää äkillisissä häiriötilanteissa (esim. vesijohtovuoto).

Tiedotamme vesihuollon häiriöistä myös verkkosivuillamme ja somekanavissa. Häiriön laajuuden ja vakavuuden perusteella tiedotamme myös paikallismedioissa.

Mistä saamme puhelinnumerosi

Häiriöviestijärjestelmämme hakee omakotitalo-, kerros-, ja rivitaloasukkaiden puhelinnumerot numerotiedustelusta. Lähetämme tekstiviestit yli 16 vuotiaille, jotka asuvat ko. häiriöalueella ja asiakkaille, joiden puhelinnumero on rekisteröity kyseiseen osoitteeseen. Tekstiviestien lisäksi tieto häiriötilanteista saavuttaa myös lankapuhelinliittymät, joihin tiedote luetaan ääneen.

Käytämme puhelinnumeroasi ainoastaan vesihuoltohäiriöiden tiedottamiseen ja emme luovuta numeroita kolmansille osapuolille.

Miten voit liittyä järjestelmään, jos puhelinnumeroni on salainen tai yrityksen

Jos puhelinliittymäsi on salainen, prepaid tai yrityksen omistuksessa, voit käydä lisäämässä tiedot asiakasportaaliin. Järjestelmään on mahdollisuus rekisteröidä enemmän kuin yksi osoite tai numero. Esimerkiksi järjestelmään voit syöttää omaisesi osoitteen ja sen numeron, mihin haluat häiriötekstiviestin. Asiakasportaalissa voit päivittää tietoja tai poistaa tietoja. Häiriöviestijärjestelmään liittyminen on maksutonta.

Voit tilata häiriöviestit koskemaan muutakin paikkaa kuin kotiosoitetta. Asiakasportaalin kautta voit lisätä esim. läheisen osoitteen.

En halua enää vastaanottaa viestejä

Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun. Kirjaudu asiakasportaaliin (kirjautumisohjeet alla ). Kirjautumisen jälkeen vasemmalla alhaalla ruksi Ota tiedotteet pois käytöstä -kohta. Tämän jälkeen sinulle ei lähetetä häiriötekstiviestejä.

Asiakasportaaliin kirjautuminen


Asiakasportaaliin pääset tästä linkistä. Noudata alla olevia ohjeita.

HUOM. Jos sinulla on puhelinliittymä, joka löytyy numerotiedustelusta ja rekisteröity kotiosoitteeseen, niin sinun ei tarvitse lisätä numeroasi järjestelmään.

1. Syötä joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi

2. Valitse yhteystiedon tyypiksi Henkilökohtainen (tai yritys ja yrityksen y-tunnus) yhteystieto

3. Merkitse En ole robortti

4. Napauta Lähetä PIN koodi -painiketta. Saat PIN-koodin valintasi mukaan joko tekstiviestillä puhelinnumeroosi tai sähköpostiisi.

5. PIN-koodi lähetetään tekstiviestillä puhelinnumeroosi tai sähköpostiisi.

6. Kirjaudu asiakasportaaliin syöttämällä PIN-koodi ja napauta sisäänkirjautuminen

7. Aloita tietojen rekisteröinti

  • Syötä vähintään etunimesi
  • Valitse viesteissä käytettävä kieli (Lahti Aqua lähettää viestit suomenkielellä)
  • Syötä kiinteistön osoite
  • Napauta “Etsi vastaavat” -painiketta
  • Valitse osoite hakutuloksista
  • Napauta “Jatka” painiketta

8. Tietojen ylläpitosivulla voit

  • lisätä lankapuhelinnumeron
  • lisätä sähköpostiosoitteen
  • muuttaa puhelinnumeroita
  • lisätä vaihtoehtoisia osoitteita esim. läheisen osoitteen
  • poistaa osoitteita
  • ottaa pois tekstiviestipalvelun ruksimalla Ota tiedotteet pois käytöstä -kohta

9. Kirjaudu lopuksi ulos palvelusta “LOG OFF” -painikkeella (oikealla ylhäällä)

 

© Lahti Aqua 2018 – Käyttöehdot – Tietosuojaseloste